loading...
رادیو نوشت
admin بازدید : 9 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

هفته سلامت در شبكه راديويي سلامت:

مدير شبكه راديو سلامت با اشاره به هفته سلامت در آغاز ارديبهشت ماه به تشريح برنامه هاي اين شبكه راديويي در هفته سلامت پرداخت و گفت: با توجه به ابلاغ سياست هاي كلي سلامت از سوي رهبر معظم انقلاب در ۱۸ فروردين و همچنين تاكيد رئيس جمهور در اوايل سال در حوزه سلامت، عنوان «بهار سلامت» براي امسال چندان دور از اغراق نيست.


http://www.radio.ir/sitepics/newspics/889339495DSC07576.JPG

به گزارش رادیو نوشت و به نقل از روابط عمومي شبكه راديويي سلامت، دكتر عليرضا بهفر دبير شوراي سياستگذاري سلامت معاونت صدا با بيان اينكه يكي از بندهاي سياست‌هاي ابلاغي رهبر انقلاب افزايش آگاهي، مسئوليت‌پذيري، توانمندي و مشاركت ساختارمند و فعالانه خانواده و جامعه است، افزود: اين امر به عهده نهادها و سازمان هاي فرهنگي و آموزشي قرار داده شده است. معضلات ما در حوزه سلامت كم نيست به خصوص در حوزه بيماري هاي غير واگيردار و براي اين منظور شعار امسال وزارت بهداشت بر خودمراقبتي تاكيد كرده است يعني ما بتوانيم با ايجاد انگيزه در مردم رفتارهاي سالمي را شكل دهيم.
وي در ادامه به آماري از طرف وزارت بهداشت به مهمترين اين بيماري ها و رفتارهاي غير سالم اشاره و بيان كرد: هم اكنون 48 درصد از مردم دچار اضافه وزن و چاقي هستند و ما سالانه 55 هزار مرگ و مير را از اين طريق شاهديم. همچنين 10 درصد از مردم سيگار مصرف مي كنند كه سالانه 11 هزار مرگ رقم مي زند و 20 درصد از مردم از فشار خون رنج مي برند كه 86 هزار مرگ سالانه را در سال رقم مي زند. همچنين 15 درصد با ديابت و قند با 34 هزار مرگ سالانه و 28 درصد با چربي خون با 34 هزار مرگ سالانه مواجه‌اند.
مدير راديو سلامت با بيان اينكه 88 درصد از مردم نيز تغذيه نامناسبي دارند، ادامه داد: علاوه بر اينها جمعيت ما به سمت جمعيت سالمند حركت مي كند. البته متاسفانه در كشورهاي در حال توسعه روي اين جمعيت برنامه ريزي مناسبي در نظر گرفته نمي شود.
مدير راديو سلامت با بيان اينكه بايد بتوان دانشي را در مردم ايجاد كرد كه از بروز بيماري ها پيشگيري كند، افزود: در برنامه هاي راديو سلامت به موضوعات مختلف حوزه سلامت پرداخته مي شود كه از جمله اين موضوعات توجه به خودمراقبتي جسم است. براي اين منظور برنامه هايي همچون «فراسو» تدارك ديده شده و در آن مردم به ورزش توجه داده مي شوند و اينكه بايد در طول هفته سه الي چهار دفعه در حدود 20 دقيقه ورزش كنند.
بهفر در ادامه با اشاره به اولويت هاي بعدي شبكه راديويي سلامت بيان كرد: اولويت دوم تغذيه سالم است و اينكه مردم به پرهيز از فست فود ها و پخت غذاهاي سنتي تشويق شوند. اين اولويت با برنامه هايي همچون «سفره ايراني» و «فراسو» در نظر گرفته شده است. همچنين مردم بايد بدانند كه در شبانه روز بايد شش تا هشت ساعت خواب مناسب داشته باشند. موضوع خواب مناسب نيز در برنامه هاي «مجله پزشكي» و «خانه ما» تدارك ديده شده است.
وي به ساير موضوعات اشاره و گفت: مشورت قبل از بيماري در برنامه هاي «فراسو» و «مجله پزشكي» و خودمراقبتي روان و نه گفتن در برنامه «كودك من»، جدا كردن زندگي در محل كار و خانه در برنامه «كارگاهي براي زندگي» و همچنين موضوع اعتماد به نفس در برنامه هاي «زندگي جاريست»، «سايبان آرامش»، «كودك من» آمده است. علاوه بر اينها حوزه سلامت اجتماعي كه به ارتباطات ميان فردي و معاشرت و مراوده با ديگران پرداخته مي شود در برنامه «صبح و زندگي» با حضور كارشناسان تدارك ديده شده است.
مدير شبكه راديويي سلامت با اشاره به ديگر برنامه هاي اين شبكه راديويي گفت: گروه سلامت معنوي در برنامه هاي «تا بيكران»، «حس خوب زندگي»، «سرآغاز» ارتباط انسان با خالق را ترويج مي كند و همچنين به ديگر موضوعات قرآني، مطالعه متون مذهبي، شركت در مناسك، صله رحم و ... مي پردازد. گروه سلامت و تفريحات نيز مجموعه اي از موضوعات را در قالب طنز، نمايش، مسابقه روي آنتن مي برد و يكي از برنامه‌هاي زنده در هفته سلامت پوشش خبري مراسم پياده‌روي خانواده ها و پارك خليج فارس در روز جمعه 5 ارديبهشت ماه است كه با حضور برنامه سازان ما انجام خواهد شد. همچنين آنونس هاي توليد شده راديو سلامت در طول شبانه روز تحت عنوان «هواي تازه» و «يك نكته يك متخصص» در طول هفته سلامت پخش مي شود.
دكتر بهفر در پايان درباره تعامل شبكه هاي راديويي و تلويزيوني در تبليغ كالاهاي مضر عنوان و خاطرنشان كرد: در اين چند سالي كه من در راديو سلامت بودم يك بار هم تبليغ چيپس و پفك و ديگر كالاهاي مضر را نداشتيم؛ اما به راحتي نمي توان جلوي تبليغ اين كالاها را در سازمان صدا و سيما گرفت. در حدود 10 سال پيش ما تنها توانستيم حدود يك هفته جلوي تبليغ اين كالاها را بگيريم اما از ما شكايت شد و دادگاه هم براي اين حركت ما منبع قانوني خواست و ما چنين قانوني نداشتيم بنابراين مجلس يا قوه قضاييه براي تبليغ اين كالاها بايد قانون صادر كنند و سازمان نمي تواند از طرف خود حكم صادر كرده و قضاوت كند.

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پخش زنده رادیو

     
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 115
  • بازدید سال : 302
  • بازدید کلی : 3,271
  • جشنواره 13
    http://www.radio.ir/sitepics/gallery/51441566313th-festival-radio.jpg

    رادیو نوشت
    http://www.radio.ir/sitepics/gallery/467882905radio-nevesht.jpg

    روابط عمومی
    http://www.radio.ir/sitepics/gallery/1849016709140170635162.jpg