loading...
رادیو نوشت
admin بازدید : 20 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

امواج رادیو تهران

http://www.radiotehran.ir/Images/PicS.jpg

برنامه‌های رادیو تهران را می‌توانید روی موج FM ردیف 94 و یا موج AM ردیف 1332 بشنوید.

admin بازدید : 19 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آشنایی با مدیران رادیو تهران (حسین خجسته):

http://www.radiotehran.ir/_Uploads/_Uploads_tn/gallery_showimage(1)(1).jpg

مصاحبه با دکتر حسن خجسته معاون سابق صدای جمهوری اسلامی ایران‌ (مدیر رادیو تهران از سال 73 تا سال 76)

از چگونگی راه‌اندازی شبکه تهران و تصمیم برای راه‌اندازی یک شبکه محلی بفرمایید.

طرح اصلی راه‌اندازی شبکه تهران در زمان آقای دکتر پورحسین (مدیرکل وقت طرح و برنامه) و آقای دکتر پورمحمدی ( مدیر گروه اجتماعی وقت ) شکل گرفت. در آن دوره من در گروه اجتماعی (شبکه سراسری) مشغول بودم. معاونت وقت صدای جمهوری اسلامی (آقای مهاجرانی) با من صحبت کردند که می‌خواهیم یک گروه استانی با مسئولیت شما راه‌اندازی کنیم.

من معاذیری داشتم و نمی‌توانستم قبول کنم و به نظرم چند ماهی هم عقب انداختم تا آن معاذیر برطرف شوند. در همین اثناء آقای پورحسین هم با من در این زمینه صحبت کردند و یک گروه استان تشکیل شد. این گروه استان قرار بود در همان کانالی که «سلام صبح بخیر» پخش می‌شد یک برنامه استانی داشته باشد یعنی قرار شد از این زمان به بعد یک برنامه استانی تولید شود.

یعنی سابقه راه‌اندازی رادیو تهران به آن زمان برمی‌‌گردد؟

  در واقع از زمانی که گروه استان تشکیل شد، برنامه سلام صبح بخیر در این گروه قرار گرفت. اول فقط همین برنامه بود.  بله در واقع اواخر سال 71 بود که گروه استان تشکیل و مسئولیت‌ آن به من واگذار شد. هر چند الان شک دارم که این حکم در چه سالی صادر شد. به نظرم می‌آید اوایل 72 بود. به این دلیل که وقتی گروه شد روز اول شهریور سال 72 عنوان برنامه «سلام صبح بخیر» را به «سلام تهران» تغییر دادم. 

admin بازدید : 9 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اهداف اختصاصی شبکه رادیویی تهران:

http://www.radiotehran.ir/_Uploads/_Uploads_tn/0024(1).jpg

اهداف تعریف شده برای شبکه رادیویی تهران با سه زمینه ارشادی، تربیتی/ اطلاعاتی، آموزشی/ و سرگرمی و تفریحی، مورد تصریح شوراهای عالی برنامه در سطوح مختلف سازمان صدا و سیما سنجیده شده و به عنوان سر فصل اصلی برای برنامه سازان در این شبکه معتبر و نافذ می‌باشد. همچنین اهداف یاد شده در سه زمینه مهم بعنوان عرصه‌های:

-   هدایت

-   نظارت

-   اجرا

 به صورت سهم تاثیرگذار در حجم فعالیت‌ها تعیین گردیده که می‌تواند بخشی از آن در شکل ساختار و بخش دیگر در اصول و اهداف مشخص پیام ساز می‌گردد. با این مقدمه اهداف اختصاصی شبکه رادیویی تهران در دو بخش دیگر تعریف می گردد.

براساس قانون خط مشی کلی و اصول برنامه‌های صدا و سیما و با توجه به مسایل منحصر به فرد پایتخت و جایگاه ویژه شبکه رادیویی تهران اهداف کلی این شبکه در این مقاطع زمانی بر سه محور ذیل متمرکز می‌گردد:

الف) اطلاع رسانی سریع، دقیق و جامع به شهروندان تهرانی در خصوص مسایل عمومی کلان شهر تهران، همچنین مهم‌ترین مسایل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و.... کشور...

 

admin بازدید : 25 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

اولین خواننده‌ مرد رادیو تهران

http://www.radiotehran.ir/_Uploads/_Uploads_md/avaleen_khanande.jpg

"جواد بدیع زاده "در سال 1275 به دنیا آمد . خانواده مادری و پدری او از مردم کاشان و همه ، اهل وعظ و منبر بودند و اغلب آنها از صدایی خوش بهره داشتند . جواد نیز صدای خوب را از پدرش به ارث برده بود . پدرش از موسسین انجمن فاطمیه و از مبارزان علیه استبداد صغیر بود و حتی مدتی زندانی شد و پس از آزادی نیز مجبور شد مخفیانه زندگی کند ، از این رو جواد جوان برای امرار معاش خانواده همانند پدر در مجالس روضه‌خوانی شرکت و با وعظ و روضه خوانی ، زندگی خانواده را اداره می کرد .
او تا اول دبیرستان در مدرسه تدیّن تحصیل کرد و سپس به مدرسه دارالفنون رفت ولی به علت مبارزات سیاسی پدر و کمک به امرار معاش خانواده ، دبیرستان را تمام نکرد . اما خود به مطالعه صناعات ادبی و زبان فرانسه پرداخت ضمن آنکه با آیات قرآن آشنایی زیادی داشت .
جواد بدیع زاده نخستین خواننده مردی است که درسال 1304 خورشیدی برای کمپانی «هیر و میستر ویس»heez master voise آواز خواند . پس از آن نیز به کشورهای آلمان ، بیروت هندوستان ، پاکستان و.... سفرکرد و صدای خوش خود را روی صفحات زیادی ضبط کرد .
او آشنایی زیادی با ردیف‌ها و دستگاه‌های موسیقی ایرانی داشت اما تمایلش بیشتر به کار ترانه‌خوانی بود تا به خواندن آواز .
جواد بدیع زاده از نخستین خوانندگانی بود که ترانه فکاهی خواند . او نخستین کسی بود که آهنگ « بابا شملی یا کوچه باغی » را که بعدها « بیات تهران » نام گرفت ، اجرا کرد .
جواد از نخستین روزهای تاسیس رادیو در ایران در این رسانه به خوانندگی مشغول شد . اولین آهنگی که به آواز در رادیو تهران خواند . «ساز و سبد » نام داشت این آهنگ را "ابوالحسن صبا "در مایه آواز دشتی ساخت و شعر آن را "نورالله همایون "ساخت .
پس از آن تصنیف « دختر رز » را در مایه شور از رادیو تهران خواند . بدیع زاده مدت زیادی عضو شورای موسیقی رادیو بود و سرانجام در زمستان سال 1357 در اثر سکته مغزی درگذشت.
    
 منبع

admin بازدید : 19 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

کارکنان قدیمی رادیو تهران(محمد مهاجر)


http://www.radiotehran.ir/_Uploads/2(40).jpg

بچه‌ی اصیل تهرانی
هم‌محله‌ای جهان پهلوان تختی بود. البته پیش از آنکه تختی، تختی بشود. بچه‌ی اصیل تهران است؛ از پدر و مادر تهرانی. در خانی آباد به دنیا آمد و بعد به قنات آباد رفت. دهه‌ی بیست؛ تهران، محله‌های اندکی داشت و ساکنان آن، تهرانی‌های اصیل بودند. قدیمی‌هایی که در عودلاجان و بازار و سنگلج بودند.
محله‌ها روح تهران بودند. توی همان کوچه‌های سنگی و خاکی خانی آباد بزرگ شد. محمد مهاجر، تهیه کننده‌ی نام آشنا، که اکنون بیشتر او را با نمایش‌هایِ رادیوییِ ماندگاری که تهیه کرده می‌شناسیم.
محمد مهاجر از خودش می‌گوید، از زادگاهش و روزهایی که در محله‌اش خانی آباد گذرانده.

بشنوید

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پخش زنده رادیو

     
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 230
  • بازدید کلی : 3,199
  • جشنواره 13
    http://www.radio.ir/sitepics/gallery/51441566313th-festival-radio.jpg

    رادیو نوشت
    http://www.radio.ir/sitepics/gallery/467882905radio-nevesht.jpg

    روابط عمومی
    http://www.radio.ir/sitepics/gallery/1849016709140170635162.jpg