loading...
رادیو نوشت
admin بازدید : 64 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

کارکنان قدیمی رادیو تهران(به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو تهران):

http://www.radiotehran.ir/_Uploads/7(13).jpg

جواد مانی

نام: جواد مانی
تولد: 12/12/1325
محل تولد: تبریز
شغل: تهیه کننده
دهه سی بود. پدر هرگز زیر بار نمی‌رفت که رادیـو را به خانه راه بدهد؛ آن را مظهر فساد و در یک کلام شیطان می‌دانست. در حیاط مدرسه که بچه‌ها، داستان‌های راه شب را حکایت می‌کردند و مو بر تن بچه‌های هم‌مدرسه‌ای سیخ می‌شد و جواد مانی نیز شیفته تر ...
سرانـجام بـا جمع کردن پول تو جیبی، یک رادیــوی کوچک یـک موج می‌خــرد و خود؛ در سلک بچه‌هایی در می‌آید که با فیس و افاده، داستان‌های راه شب را روایت می‌کردند .
او البته ترانه‌های روسی را هم زیر لب زمزمه می‌کرد. از راه شنیدن رادیو مسکو آن هم بعد از پایان برنامه‌های رادیو ایران از راه رله رادیو تبریز.
نزدیک به نیم قرن از آن زمان می‌گذرد.
او همه رویاهایش را جامه واقعیت پوشاند. در همین حیاط رادیو در میدان ارگ، با جلیل شهناز قوامی، بیگچه خانی و نامداران دیگر هم گام شد و رازهای سازها را شنید.

بشنوید...

admin بازدید : 12 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

محل برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا

تاريخچه مرکز همايشهاي بين المللي صداوسيما در يک نگاه

طراحي مرکز همايشهاي بين المللي صداوسيما و ساختمان شيشه اي در سال يکهزار و سيصد و سي و هفت انجام شد در آن زمان شرکت فرمان فرمايان بعنوان شرکت پيمانکار عهده دار ساخت اين پروژه گرديد نهايتا در سال 1341 خاک برداري از محل مورد نظر صورت پذيرفت. بتون ريزي و فوندانسيون کار تا سال 1357 به طول انجاميد .
و اينک اين مرکز جزء بهترين و مجهزترين مراکز برگزار کننده همايش ، سمينار و کنگره هاي داخلي و بين المللي در سطح کشور مي باشد .
سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا ، 20 تا 22 اردیبهشت ماه سال 1393 در این محل برگزار خواهد شد .

منبع: http://www.radiofestival.ir

admin بازدید : 11 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

محل برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا


معرفی مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما
مرکز همايشهاي بين المللي سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران که بمنظور برگزاري گردههمايي هاي بين المللي اعم از ملي ، منطقه اي و فرا منطقه اي بصورت کاملا پيشرفته و مدرن و مجهز به انواع تجهيزات تشريفاتي ، خدماتي ، صوتي ، تصويري ، الکترونيکي و فناوري اطلاعات با تالار هاي مختلف و سالنهاي گوناگون براي اهداف متنوع طراحي و احداث شده و مورد بهره برداري قرار دارد . تا کنون توانسته است با تعامل با مراجع بين المللي و وزارت خانه ها و سازمانهاي دولتي با ميزباني از بزرگترين همايشها و گردهمايي هاي فني ، پزشکي و انواع سمينارهاي تخصصي و اجلاسهاي بين المللي همچون همايش بيداري اسلامي در انديشه امام خميني (ره) ، شانزدهمين اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد ، سومين اجلاس وزراي آسيا و اقيانوسيه ، همايش مجمع جهاني بانکداري ، ششمين اجلاس مجمع عمومي راديو و تلويزيونهاي اسلامي و .... توانمندي و اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را در ايجاد يکچنين بناهاي عظيم و باشکوه و برپايي اجتماعاتي با شکوه تر در انظار جهانيان به نمايش بگذارد .
اکنون مفتخر است با داشتن اين بناهاي بي نظیر و امکانات وسيع در قلب ساختمانهاي سازمان صداوسيما و پارکينگ اختصاصي و گنجينه اي از تابلوهاي نفيس و منحصر بفرد و مجسمه هايي بي بديل که موزه ها خواهان آنها براي مشاهده عموم هستند و توان ضبط و پخش مستقيم و يا غير مستقيم هر مراسم از راديو و تلويزيون و اخذ ISO9001, ISO2000 در راستاي پيشبرد برنامه هاي اين نظام مقدس براي همکاري بيشتر با بخش خصوصي اعلام آمادگي نموده تا با پرپايي انواع اجلاس و گردهمايي ها و تبادل اطلاعات نسبت به اشاعه علوم و فنون در ميهن اسلامي گامهاي بلندتري برداشته شود.

منبع: http://www.radiofestival.ir

admin بازدید : 7 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

بز زنگوله پا (داستان)

بز زنگوله پا

خلاصه داستان:
يکي بود، يکي نبود. بزي بود که به او بز زنگوله‌ پا مي‌گفتند، اين بز سه تا بچه داشت: شنگول، منگول و حبه‌ي انگور. بچه‌ها با مادرشان در خانه‌اي نزديک چراگاه زندگي مي‌کردند.
روزي بز خبردار شد که گرگ تيزدندان، همسايه‌ي آنها شده است. براي همين خيلي نگران شد و به بچه‌ها سپرد که حواستان جمع باشد. اگر کسي آمد و در زد، از سوراخ کليد، خوب نگاه کنيد. اگر من بودم، در را باز کنيد. اما اگر گرگ يا شغال بود، در را باز نکنيد.
بز که رفت، گرگ آمد و در زد. بچه‌ها گفتند: کيه؟
گفت: منم منم مادرتان
بچه‌ها گفتند: دروغ مي‌گويي، صداي مادر ما نازک است. اما صداي تو خيلي زشت است.
گرگ رفت و بعد از چند دقيقه برگشت و در زد.
بچه‌ها پرسيدند: کيه؟
گرگ صدايش را نازک کرد و گفت: منم، منم، مادر شما.
بچه‌ها از سوراخ کليد نگاه کردند و گفتند: دروغ مي‌گويي؛ دست مادر ما سفيد است، دست تو سياه است.
گرگ به آسياب رفت و دستش را به آرد زد و سفيد کرد. بعد برگشت و همان حرف‌ها را به بچه‌ها زد. بچه‌ها از پشت در نگاه کردند و گفتند: دروغ مي‌گويي؛ پاي مادر ما قرمز است. پاي تو قرمز نيست.
گرگ رفت روي پايش حنا گذاشت. بعد به خانه‌ي بز رفت و همان حرف‌ها را زد.و......

 *قسمت اول را بشنوید    * قسمت دوم را بشنوید

منبع

admin بازدید : 11 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

اولین محل کار کارکنان رادیو تهران

اولین محل کار کارکنان رادیو در اردیبهشت سال 1319 عمارتی بود واقع دریکی از کوچه های بین خیابان ثبت اسناد و سوم‌اسفند ، پس از چندی در بهمن 1319 تمام کارکنان رادیو به محل جدید اداره واقع در خیابان لاله زار منتقل شدند ساختمان جدید به باغ اتابک شهرت داشت و تا سال 1324 کارکنان رادیو در این محل به کار مشغول بودند و از سال 1324 به بعد بود که کارکنان رادیو تهران به محل فعلی در میدان ارگ که در گذشته محل وزارت دادگستری بود منتقل شدند .

منبع

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پخش زنده رادیو

     
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 247
  • بازدید کلی : 3,216
  • جشنواره 13
    http://www.radio.ir/sitepics/gallery/51441566313th-festival-radio.jpg

    رادیو نوشت
    http://www.radio.ir/sitepics/gallery/467882905radio-nevesht.jpg

    روابط عمومی
    http://www.radio.ir/sitepics/gallery/1849016709140170635162.jpg